Om meg

Bildet mitt
Vi, Kari og Jon, er et par som bor i Sverige. Hun norsk, han halvt svensk. Vi skriver litt om oss selv, og om det som betyr mest i livet vårt; blandt annet barnebarn. Vi har et torp vi er på så ofte vi kan. Her har vi stadig nye prosjekter på gang. Ellers liker begge å reise, gjerne på motorsykkelturer. Det har vært turer til Sør Afrika - da leide vi sykkel, men vi har brukt egen sykkel i b.a. Alpene og Skottland.

søndag 24. oktober 2010

Mat skal dem ha! Scampi med tagliatelle


I helgen har vi koset oss- igjen! Fredag kveld laget vi scampi med tagliatelle. Her kommer oppskriften:
  • Vi bruker scampi som vi kjøper i frysedisken, ferdig renset. 
  • 2 fedd hvitløk, finhakket
  • 1 stk frisk chili, finhakket - ta ut frøene
  • Litt persille
  • 1/2 finhakket rødløk
Vi stekte det hele i olivenolje. Så lot vi det frese i litt hvitvin. En skvett fløte er heller ikke å forakte. Til sist lar vi scampien frese med. De skal ikke varmebehandles lenge- da blir de seige.
Vi koker tagliatelle etter anvisning på pakka. Så heller vi det hele over; Voila! Et herlig måltid kan serveres.



Søndag fikk vi besøk. Vi serverte vaffler. Gammel oppskrift fra Cajsa Warg som vi har skrevet i et tidligere blogginnlegg.

1 kommentar:

  1. Hei Kari. Så godt det ser ut, både vaffler og pasta. Det er så fint på torpet deres, har vist mannen min bilder i dag, han ble mektig imponert. Drømmen hans er nemlig et torp i Sverige. Ha en fin uke, klem fra Nina.
    NB! Appropo blogg og lay out....det er til å bli sprø av, jeg er så utålmodig og jentene mine bare trykker i vei på tastaturet...men jeg får vell la den se slik ut en stund nå tenker jeg;-))

    SvarSlett

Det er hyggelig om du legger inn en kommentar på bloggen vår.

Robert Burns

The friend of man
The friend of truth
The friend of age
The guide of youth;
If there is another world,
He lives in bliss;
If there is none,
He made the best of this

Powered By Blogger

Bloggarkiv