Om meg

Bildet mitt
Vi, Kari og Jon, er et par som bor i Sverige. Hun norsk, han halvt svensk. Vi skriver litt om oss selv, og om det som betyr mest i livet vårt; blandt annet barnebarn. Vi har et torp vi er på så ofte vi kan. Her har vi stadig nye prosjekter på gang. Ellers liker begge å reise, gjerne på motorsykkelturer. Det har vært turer til Sør Afrika - da leide vi sykkel, men vi har brukt egen sykkel i b.a. Alpene og Skottland.

lørdag 6. desember 2014

Fototriss del 284: TÄVLING med tema VITT


 
Vårt lilla torp blir täckt av en vit filt av mjuk snö.
 
 

 Träden ute får också en vit filt. Men vi går in. Det är advent och den traditionella färgen är lila, men visst känns det förtjusande med en vit azalea? 


Veckans fototriss har även en tävling. Man kan vinna et presentkort från http://www.coolstuff.se/. Om vi vinner, skulle vi vilja få den här prylen i julklapp!
 
Ta gärna en koll på länken under så ser du hur andra har tolkat temat VITT.
 
 
Fototriss
 
 
 

21 kommentarer:

  1. Fint vintriga bilder även om mittenbilden påminner lite mer om vår då allt smälter.

    SvarSlett
  2. Fin varierad triss, bild ett blir min favorit;-)

    SvarSlett
  3. Vilken härlig triss med vackra vita motiv! Ettan får bli min favorit, fast det var svårt att välja :)

    SvarSlett
  4. Fint snöfall i första bilden, ser riktigt mysigt ut! Snyggt med vattendropparna på den vita azalean som är en perfekt vinterblomma!
    Trevlig helg!

    SvarSlett
  5. Jättefina trissbilder. En röd stuga mot ett vitt snölandskap, det är knappt att det blir vackrare än så :)

    SvarSlett
  6. Jättefina bilder, extra god stämning med snöfallet :). Längtar snön!

    SvarSlett
  7. Ett sånt fint torp! Rena rama julkortet vintertid. :)
    Jag för min del föredrar faktiskt vit azalea - har bara inte hunnit köpa min ännu.
    Fin triss!
    Berit E

    SvarSlett
  8. Vackra bilder speciellt blomman i din fina triss
    Ha en fin söndag
    Kram meta

    SvarSlett
  9. Vad härligt att det snöar i den första bilden! Det gillar jag! :) Fint tolkat!

    Ha en skön andra advent!

    SvarSlett
  10. Idyllisk bild på stugan med fallande snö i förgrunden :)
    Azalean är verkligen vacker i vitt.

    SvarSlett
  11. Fina trissar i vitt!
    Din mittersta bild är bara så i min smak.
    Dina motiv är sådant som jag också gillar att fota.
    Lycka till/ kram

    SvarSlett
  12. Fin triss där ettan blir min favorit! Det ser så mysigt ut ert lilla torp! :)

    SvarSlett
  13. HAr ni snö???? Avundsjuk. Underbar triss!

    SvarSlett
  14. Vilka fina bilder. Den första, där ni lagt till den fallande snön, är bara helt magiskt. Så hade jag oxå velat ha det!

    SvarSlett
  15. Härlig triss i både bild och text :) Fint jobbat :)

    SvarSlett
  16. Fina bilder på temat! Jag gillar verkligen den första bilden! Den känns väldigt passande! :)

    SvarSlett
  17. Fina bilder med vitt. Den första får en extra påäng av snöfallet.

    SvarSlett
  18. Snygg gif-animation som trots att det snöar och snöar håller snödjupet konstant.

    SvarSlett
  19. ╔╔║⌂═╗
    ╠╠║║╔╝
    ║╚╚║╚═
    ╔╗║ ╔╗ ║║ ⌂ ╔╣ ╔╗ ╔╣
    ║║║ ╠╣ ║║ ║ ║║ ╠╣ ║║
    ║╚╝ ║║ ╚╝ ║ ╚╝ ║║ ╚╝
    ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊★
    ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊☆
    ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊♥
    ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊♡
    ┊ ┊ ┊ ┊ ┊★
    ┊ ┊ ┊ ┊☆
    ┊ ┊ ┊♥
    ┊ ┊♡
    ┊★
    ☆ MaRiBeL☆

    SvarSlett
  20. God jul i vakre omgivelser.
    Klem fra Ingun

    SvarSlett

Det er hyggelig om du legger inn en kommentar på bloggen vår.

Robert Burns

The friend of man
The friend of truth
The friend of age
The guide of youth;
If there is another world,
He lives in bliss;
If there is none,
He made the best of this

Powered By Blogger

Bloggarkiv