Vi skriver mars. Det er en vårmåned, men det er vinter ennå. Ved ankomst på torpet i dag var det 4 grader inne. Men etter to timer og flere vedpinner i ovnen krøp gradestokken opp til 23.
Joda, det er kaldt ute; fra vinduet kan du kanskje se at også naboen fyrer. Og i vinduskarmen står en noe vårtrett Mårbakka pelargonium og strekker seg mot lyset. Snart skal den beskjæres og bli til to planter. Det ser i allefall ut til at den har tålt temperatursvingningene i vårt torp gjennom vinteren.
To torp tett i tett- som begge forsøker å holde varmen innomhus.












